Kerstin Rinnert
M.A. Wissenschaftliche Mitarbeiterin Schwerpunkte: Non-formale Bildung, Jugendarbeit
M.A. Wissenschaftliche Mitarbeiterin Schwerpunkte: Non-formale Bildung, Jugendarbeit
M.A. Wissenschaftliche Mitarbeiterin Schwerpunkte: Interkulturelles Lernen, Peer-Learning, non-formale Bildung, Familien- und Partnerschaftssoziologie
Diplom-Sozialpädagogin (FH)/Diplom-Sozialarbeiterin (FH) und M.A. Soziale Arbeit Wissenschaftliche Mitarbeiterin Schwerpunkte: Interkulturelles Lernen, Peer-Learning, non-formale Bildung
On 29 January 2010 the new EU-funded research project „Governance of educational trajectories in Europe“ (GOETE) will celebrate its start with a public symposium. IRIS is a partner within GOETE which is coordinated by the Institute of Educational Science of the University of Tübingen. More information can be found at the website of the Institute: GOETE Symposium Programme
Am 29. Januar 2010 findet im Rittersaal des Schlosses Hohentübingen ein öffentliches Symposium als Auftaktveranstaltung zum EU-Forschungsprojekt „Governance of educational trajectories in Europe“ statt.
Since January 2010 IRIS is part of the European research project „Governance of Educational Trajectories in Europe. Access, coping and relevance of education for young people in European knowledge societies in comparative perspective (GOETE)“. There are 13 partner institutes from 8 European countries involved (Germany, Finland, France, UK, Italy, the Netherlands, Poland, and Slovenia). The multidisciplinary consortium brings together researchers from such diverse areas as social education, educational science, comparative educational science, policy studies, sociology, social work and economics. The …
New European research project from January 2010: GOETE Weiterlesen »
Since January 2010, IRIS is a partner in the European research project: „Governance of Educational Trajectories in Europe. Access, coping and relevance of education for young people in European knowledge societies in comparative perspective (GOETE)“. The study is about educational careers of children and young people from the transition out of the primary to secondary education up to the transition in further education or training programs. It deals with the social embeddedness and regulation of educational trajectories and the interaction between …
Ab Januar 2010 ist IRIS Partner im europäischen Forschungprojekt „Governance of Educational Trajectories in Europe. Access, coping and relevance of education for young people in European knowledge societies in comparative perspective (GOETE)“.
Ab Januar 2010 ist IRIS Partner im europäischen Forschungprojekt „Governance of Educational Trajectories in Europe. Access, coping and relevance of education for young people in European knowledge societies in comparative perspective (GOETE)“.
Dr. rer.soc., Diplom-Pädagogin Wissenschaftliche Mitarbeiterin Schwerpunkte: Kinder- und Jugendarbeit, Partizipation von Kindern und Jugendlichen, non-formale Bildung, Kooperation Jugendhilfe und Schule
The results of the evaluation have been published in a report. IRIS e.V., in cooperation with the Institute of Education at the University of Tübingen, was entrusted with the evaluation of the mentoring project „Friends create success“ (Caritas Stuttgart). Within the project, mentorship was conceptually designed as a „support of equals“. Based on a similar status by small age difference between the peer and the mentee, an innovative monitoring structure for young secondary school students was implemented. Die Evaluation wurde im …
Die Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitung sind in einem Bericht veröffentlicht worden.
Gleichaltrigenbeziehungen haben für Jugendliche und junge Erwachsene erheblich an Bedeutung gewonnen. Diese Erkenntnis der Jugendforschung beginnt sich nach und nach auch im Bildungssystem und im Übergangssystem in den Beruf durchzusetzen. In den letzten Jahren sind viele Unterstützungsmaßnahmen für Jugendliche mit Schwierigkeiten im Übergang in Ausbildung oder Arbeit entwickelt worden, die Laien als MentorInnen oder PatInnen einsetzen. Diese Modelle scheinen gut in den Trend zu passen, angesichts knapper öffentlicher Kassen verstärkt auf „bürgerschaftliches Engagement“ und Ehrenamt zu setzen. Aber darf helfen …
The European research project UP2YOUTH has ended in summer. The results of the project are now summarized at the UP2YOUTH-Website.
Das europäische Forschungsprojekt UP2YOUTH ist seit Sommer abgeschlossen. Die Ergebnisse des Projekts können von der UP2YOUTH-Website abgerufen werden.